Een hulplijn binnen handbereik

Technisch, juridisch of fiscaal: onze meer dan 40 adviseurs op de NAV-helpdesk beantwoorden al je vragen uit de praktijk. Hoe werkt het precies? Mail je vraag naar helpdesk@nav.be en krijg binnen de 10 kalenderdagen antwoord.

Welke vragen?

  • Hoe moet ik een gemene muur isoleren?
  • Kan ik met mijn vennootschap investeren in vastgoed?
  • Wat zegt de huidige wetgeving overheidsopdrachten over prijsherzieningen?
  • Welke klantengegevens mag ik nog bewaren i.f.v. de GDPR?

Wie beantwoordt jouw vragen?

Een coördinator van onze NAV-studiedienst gaat voor jou op zoek naar de juiste persoon voor je vraag. Dit zijn NAV-studiedienstmedewerkers met een eigen specialiteit zoals juridische vraagstukken, energie, klimaatzaken of water.


  • Adviseur energie en klimaat en coördinator studiedienst
    Arch. Melanie Vercruysse
  • Juridisch adviseur
    Eline Debast
  • Adviseur studiedienst - algemeen
    Ir.-Arch. Silvia De Nolf
  • Adviseur studiedienst - algemeen
    Arch. Wim Verschueren

Ook hebben we een uitgebreid netwerk met de nodige gespecialiseerde expertise. NAV doet hiervoor een beroep op o.a.: Fluvius, Liantis, Federatie Vrije Beroepen, Bouwunie, Unizo, SBB, VC-CS, GSJ Advocaten, Nelectra, PROTECT, AR-CO, Euromaf, RAUM, CREATUUR.

Leren van collega's via FAQ's

Sommige vragen duiken meermaals op bij onze helpdesk. De antwoorden bundelen we daarom in een aparte rubriek op onze website en in onze publicaties.